SYD ÖSTERBOTTENS KENNELFÖRENING ORDNAR
JULSKINKANS MATCH SHOW
Söndagen den 27.11.2011 kl. 13.00
Agi-växthuset i Nämpnäs, Sandhedsvägen 97
Anmälningen börjar kl. 12.00
Klasser:
Barn&Hund
Valpar (under 1 år)
Små hundar (under 40 cm)
Stora hundar
Jakthundar
Veteraner (över 8 år)
Deltagar avgift 5€
Vacciantions intyg med!
JOULUKINKUN MATCH SHOW NÄRPIÖSSÄ
sun. 27.11.2011.klo 13.00
Sandhedsvägen 97 Nämpnäsissä (agi-kasvihuonessa)
Ilmoittautuminen klo 12.00 lähtien
Lapsi&koira
Pennut (alle1v.)
Pienet koirat (alle 40cm)
Isot koirat
Jahtikoirat
Veteraanit (yli 8v.)
Rokotustodistukset mukaan!
Osallistumaksu 5€
fredag 4 november 2011
fredag 14 oktober 2011
Tisdagsträffar blir söndagsträffar
Pga mörkret flyttas tisdagsträffarna till söndagar kl.14, med start från och med den 16.10. Vi träffas nere i Åminne vid föreningens område. De som vill kan släppa hundarna lösa i föreningens inhägnade område, så att de får leka och stoja, sedan går vi iväg på en gemensam promenad. Perfekt socialträning för både vovven och matte/husse!
Alla välkomna med, både medlemmar som icke-medlemma
Alla välkomna med, både medlemmar som icke-medlemma
onsdag 12 oktober 2011
Valpkursen: Byte av plats
Pga mörkret kommer valpkursen i fortsättningen att hållas i Pixne. Samling vid sportstugan kl.19 på torsdagar
lördag 8 oktober 2011
HÖSTTALKO
Alla varmt välkomna på hösttalko till föreningens område i Åminne onsdagen den 12.10 kl.17
onsdag 28 september 2011
Utställningsträning
Kom ihåg utställningsträningen den 29.9 kl.18 vid barking friends område nere vid Åminne. Alla varmt välkomna! Kom och träna för skojs skull eller varför inte passa på att träna inför match showen i Paws träningshall samt utställningstävlingen i Seinäjoki!!
Domare: Inge-Maj och Justo Estupinan
Gratis för medlemmar! 2€ för icke medlemmar
Alla varmt välkomna!
Domare: Inge-Maj och Justo Estupinan
Gratis för medlemmar! 2€ för icke medlemmar
Alla varmt välkomna!
onsdag 14 september 2011
TRÄNA AGILITY OCH RALLYLYDNAD PÅ EGEN HAND!!
Alla medlemmar samt icke medlemmar är varm välkomna att träna agility och rallylydnad på egen hand vid föreningens område nere i Åminne! Området är tillgängligt för egen träning alla dagar! Vid eventuella kurser är dock egen träning inte tillåten!
Vill man även öva med agilitytunneln måste man hämta nyckeln från någon av styrelsemedlemmarna (Sandra, Charlotta, Susanna eller Josefin). Denna nyckel lämnas tillbaka efter att man tränat. Tunneln samt rallylydnadsskyltarna finns i förrådstältet på området.
Användandet av föreningens agilitybanor är gratis för våra medlemmar men kostar 2€ för icke medlemmar.
Vill man även öva med agilitytunneln måste man hämta nyckeln från någon av styrelsemedlemmarna (Sandra, Charlotta, Susanna eller Josefin). Denna nyckel lämnas tillbaka efter att man tränat. Tunneln samt rallylydnadsskyltarna finns i förrådstältet på området.
Användandet av föreningens agilitybanor är gratis för våra medlemmar men kostar 2€ för icke medlemmar.
fredag 2 september 2011
Valpkurs
Den 15.9 kl.19 kör en valpkurs igång nere vid föreningens område i Åminne. Alla vaccinerade valpar (4 mån - 1 år) och deras ägare hjärtligt välkomna!
Pris: 30€ medlemmar, 35€ icke medlemmar
Antal gånger: 6 + 2 bonusgånger
Kursdragare: Birgitta Strömman
Max antal deltagare: 10st
Anmälan görs till föreningens mejl (barkingfriends@hotmail.com) och kursavgiften bör betalas in till föreningens konto: Aktia 497000-141448 före kursen startar!
torsdag 1 september 2011
Agility- och rallylydnadskväll
I samband med tisdagsträffen den 13.9 kl.18 håller föreningen en agility- och rallylydnadskväll. Under kvällen får hundarna och deras ägare bekanta sig med agilitybanorna samt rallylydnandsskyltarna, och samtidigt får hundarna leka med andra hundar. Detta är ett bra tillfälle att se var allt finns, så att man senare på egen hand kan åka ner till området och öva med sina hundar. Alla varmt välkomna!
Agilitybanorna samt rallylydnadsskyltarna fås användas på egen fritid. Vill man dock öva med tunneln måste man hämta nyckeln från någon av styrelsemedlemmarna. Denna nyckel lämnas tillbaka efter att man tränat. Användandet av föreningens agilitybanor är gratis för våra medlemmar men kostar 2€ för icke medlemmar.
Agilitybanorna samt rallylydnadsskyltarna fås användas på egen fritid. Vill man dock öva med tunneln måste man hämta nyckeln från någon av styrelsemedlemmarna. Denna nyckel lämnas tillbaka efter att man tränat. Användandet av föreningens agilitybanor är gratis för våra medlemmar men kostar 2€ för icke medlemmar.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)