torsdag 28 oktober 2010

Tisdagsträffar blir till Söndagsträffar

Tisdagsträffarna vid BF:sområdet ändras nu till
SÖNDAGAR KL: 15.00 pga mörkret
Alla välkomna!!

torsdag 23 september 2010

Kantarellsök med hund

Är nu insatt en intensivkurs i kantarellsök med hund. Den går av stapeln lördagen 2.10 med start kl 11.00 vi räknar med en ca 4h.

Några få platser finns kvar

Jessica 050-3698163

tisdag 14 september 2010

TISDAGSTRÄFFAR

Tisdagsträffarna startar igen 21.9 vid Barking Friends området i

åminne tisdagar kl 18.00,

Alla välkomna !

söndag 12 september 2010

VALPKURS 6 tillfällen

Valpkurs börjar onsdagen den 22 september kl.18.00 vid BF:s området i Åminne
För valpar i åldern 4 månader till 10 månader.

Begränsat deltagarantal! Förtur för föreningens medlemmar
15 euro för Barking Friends medlemmar
25 euro för icke medlemmar

Kursledare Satu Juurikka

Anmälningar till barkingfriends@hotmail.com eller Jessica Grönlund 0503698163
Anmälningar senast 19 september
Följeslagare betalar också en avgift!

onsdag 1 september 2010

Kantarellsök med hund

Lär din hund söka efter skogens guld!

Alt. 1
5.9 kl 17-19
6.9 kl 18-20
12.9 kl 17-19

Alt. 2
7.9 kl 18-20
8.9 kl 18-20
14.9 kl 18-20

Kursledare Jessica Grönlund
Pris: 30€
Anmälningar 050-3698163 ring eller sms:a

tisdag 20 juli 2010

RALLYLYDNAD

En intensiv nybörjar RALLYLYDNADS kurs kommer att hållas 21-22.8 i Pixne

Rallylydnad= om du blandar agility, freestyle samt lydnad där samarbete och glädje belönas, då är det rallylydnad. När du tränar eller tävlar i rallylydnad följer man en bana med skyltar. Varje skylt beskriver ett moment som ekipaget skall utföra

Skolare: Johanna Rosendahl från Närpes http://www.skogsbackens.com/se

Pris: 50,-/ekipage icke medlem
40,-/ekipage medlemmar

Tiderna är: lördag 10-15 (ingår en lunch paus)
söndag 16-19

Anmälan till Jessica 050-3698163 eller barkingfriends@hotmail.com

I SAMARBETE MED SVENSKA STUDIECENTRALEN!

tisdag 13 juli 2010

PAUS PÅ TISDAGSTRÄFFARNA

Pga sommarens värme pausar vi en tid med tisdagsträffarna tills närmare hösten, men alla är välkomna att använda området även under sommaren för lek och träning.
/Styrelsen

tisdag 15 juni 2010

Området i Åminne

Tänkte bara meddela att gräset är klippt, samt ett bord med bänkar är dit fixade så nu är det betydligt trevligare där. Tyvärr har våra styrelsemedlemmar inte besökt platsen så flitigt på sistone och fick en lindrigare chock när vi konstaterade hur långt gräset var där :)
Men som sagt, nu är det åtgärdat!