fredag 29 april 2011

En plats kvar!

Det finns endast en plats kvar på introduktionskursen i brukslydnad. Vill du gå på kursen så anmäl dig så snabbt som möjligt till Sandra Bergvik (0503361557) eller till föreningens mail barkingfriends@hotmail.com (senast torsdagen den 12:e maj).

torsdag 28 april 2011

Ny sponsor, igen!

Vi har igen fått en ny sponsor till Barking Friends! Det är Jenny Vestlund på Wasa Happy Tails som ger våra medlemmar 10% rabatt på sina tjänster.
"Wasa Happy Tails erbjuder individanpassad problemhundsskolning. Vi använder enbart positiv förstärkning som arbetsmetod. Vårt mål är att erbjuda dig som hundägare hållbara och långsiktiga lösningar i enlighet med den senaste forskningen inom etologi och inlärningspsykologi. Vi betonar vikten av en god relation mellan ägare och hund, där alla trivs och tycker det är roligt att arbeta tillsammans. Vi erbjuder även skräddarsydda seminarier och föreläsningar.

tisdag 26 april 2011

Tisdagspromenad idag

Kom ihåg att idag är det tisdag, vilket betyder att det blir tisdagspromenad nere i Åminne. Vi startar kl. 18.00 från föreningens träningsområde och vi har tid för både promenad och fri lek och bus på området. Väderprognosen lovar oss halvmulet och runt 10 grader varmt, så en extra mössa eller tröja med, ifall du är frusen av dig, och ut på promenad!

måndag 25 april 2011

Dagens tips!

Inget hundigt tips, men likväl ett som rör både Malax och djur:

MÅNDAG 25.4.2011
Välkommen på Öppet Hus till Stall Backfors i Ribäcken!

Här kan du bekanta dig med stallet samt våran förening och prova på att sköta hästar. Det finns även möjlighet till ponnyridning (2€, gratis för medlemmar) och föreningen bjuder på kaffe/saft med dopp. Evenemanget pågår mellan kl. 13 - 15, varmt välkomna!

Adress Östra Ribäcksvägen 73, 66140 Övermalax

torsdag 14 april 2011

Ny sponsor!

Barking Friends r.f. har fått en ny sponsor: Kurre Jakt och Fiske i Vasa.

Mot uppvisande av medlemskort får du 10 % rabatt på allting i affären, förutom vapen och tillbehör såsom ammunition, krut etc.

Våra andra sponsorer hittar du på vår hemsida!

Malax Grythundklubb ordnar utställning

Lördagen den 14:e maj ordnar Malax Grythundklubb en drive-in utställning för grupperna 3 och 4/6 i Pixne, Malax. Läs mera på deras hemsida.

söndag 10 april 2011

Hundutställning i Botniahallen, 9-10 april

Lite bilder från helgens utställning!





Bilder av C. Linddal

Stort grattis till alla medlemmar (hundar!) som det gick bra för! Ingen nämnd och ingen glömd :)