Visar inlägg med etikett Talko. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Talko. Visa alla inlägg

måndag 23 april 2012

Vårtalko! 6 maj, kl. 15.00

Vårt träningsområde behöver vårstädas! Stängslet ska rätas upp, bordet ska oljas och allting ska snyggas till. Ta med t.ex. hammare och spik, penslar, räfsor eller annat som kan tänkas komma till användning.

Föreningen bjuder på grillkorv och saft!


onsdag 22 juni 2011

Talko idag igen!

Alla varmt välkomna med på talko idag hos Fiffi (Ribäcksvägen 162, Övermalax). Under talkot kommer vi att bygga agilityhinder, så att vi inom en snar framtid kan börja hålla agilitykurser.Ta gärna med hammare och såg om du har, samt andra verktyg som kan tänkas behövas.

Grillkorv, saft och bulla kommer att serveras åt alla talkoarbetare!

måndag 13 juni 2011

Talko på Torsdag - vi bygger agilityhinder

Alla varmt välkomna med på talko den 16.6, kl.18 hos Fiffi (Ribäcksvägen 162, Övermalax). Under talkot kommer vi att bygga agilityhinder, så att vi inom en snar framtid kan börja hålla agilitykurser.Ta gärna med hammare och såg om du har, samt andra verktyg som kan tänkas behövas.

Grillkorv, saft och bulla kommer att serveras åt alla talkoarbetare!

fredag 20 maj 2011

Nytt på träningsplanen

Det har tillkommit lite nyheter på träningsplanen i Åminne. I postlådan på anslagstavlan finns skyltar till rallylydnad, ifall någon vill träna det på egen hand. Se bara till att alla skyltar sätts tillbaka i postlådan så att de inte kommer bort!

Det finns nu också ett litet utställningsbord på planen, ifall man själv vill träna inför utställningar, lyfta hunden på bordet etc.

Andra nyheter är att Barking Friends har blivit beviljade ett stipendie från Aktia Sparbanksstiftelsen i Malax för inköp och byggande av agilityhinder! Så snart kommer vi att ha fler hinder att träna med, så såsmåningom kommer vi då också att kunna ordna kurser i agility!
Är du intresserad av att delta i ett hinder-byggar-talko så skicka ett mail till oss och meddela detta.

fredag 13 maj 2011

Några bilder från talkot

Vi hade tur med vädret, grillade korv och åt bulla, och fick faktiskt nånting gjort också!

Hur många medlemmar krävs det för att slå ner en grindstolpe...

Så nu är grinden fixad, de lutande hörnen upprätade, bordet inoljat och lite annat smått och gott uppstädat och uppfixat. klart för en ny säsong alltså
Tack till alla som hjälpte till!

onsdag 4 maj 2011

Talko på lördag!

Kom ihåg att vi har talko på föreningsområdet på lördag!

Klockan 12.00 träffas vi vid området och tar itu med att vårstäda. Staketet skall fixas till, likaså grinden. Anslagstavlan behöver rätas upp, en roskis ska på plats och har vi tid över så ska vi också ta en titt på föreningens agilityhinder.

På med arbetskläderna och -handskarna och kom ut och hjälp till! Föreningen bjuder på kaffe, saft, bulla och grillkorv så ingen behöver bli hungrig! Foreca har också lovat oss runt 10 plusgrader med halvmulet/soligt väder. Perfekt för lite passligt tungt kroppsarbete!

Bilden lånad härifrån

Lämna gärna en kommentar här på bloggen, Facebook eller skicka ett mail till föreningsmailen (barkingfriends(a)hotmail.com) om du tänker komma, så vi vet hur mycket korv vi ska ta med.

måndag 28 mars 2011

Talko i maj

Lördagen den 7:e maj (dagen före morsdag), kl. 12.00, ordnar vi talko vid föreningens träningsområde. Vi ska vårstäda, piffa till och fixa upp inför årets träningssäsong. Föreningen bjuder på kaffe, te och saft samt bulla och grillkorv. Alla välkomna med! Men vi kommer ju också att behöva sköta området under resten av säsongen. Varannan vecka behövs det två personer som tillsammans kan sköta gräsklippning, roskistömning etc. på träningsområdet. Ju fler vi är som ställer upp och hjälper till, desto färre gånger måste man "tura"! Så om någon känner sig manad att hjälpa till, så skicka ett mail till barkingfriends@hotmail.com och anmäl att du vill hjälpa till med skötseln av området! Vi kommer att göra en turlista som kör igång f.o.m. vecka 20 som skickas ut till alla som anmält sig, så har du önskemål om vem du vill "tura" med, så skriv ner det i anmälningsmailet.