torsdag 7 april 2011

Introkursen i brukslydnad, igen!

Nu har vi kunnat bestämma var introduktionskursen i brukslydnad kommer att hållas, och då också kunnat fastslå ett pris.
Teoridelen hålls vid Åminne stugby och den praktiska delen vid föreningens eget träningsområde i Åminne, som ligger på promenadavstånd från campingen.

Priset är 10 € för medlemmar, 12 € för icke-medlemmar-

Läs mer om kursen här!

tisdag 5 april 2011

Introkursen i brukslydnad

Man får redan nu anmäla sig till introduktionskursen i brukslydnad.
Mer info om kursen finns här. Var vi kommer att hålla till, samt det slutgiltiga priset på kursen, är inte ännu helt fastslaget och då detta blir bestämt så meddelas det här, på hemsidan och på facebooksidan. Men man kan, som sagt var, redan anmäla sig om man vill vara säker på att få en plats.

Anmälan görs till Sandra Bergvik (0503361557) eller till föreningens mail barkingfriends@hotmail.com.

måndag 4 april 2011

Nya hemsidan

För någon vecka sedan tog vi i bruk en ny hemsida vars adress är http://barkingfriends.nettisivu.org/ och den gamla adressen http://www.malax.org/barkingfriends/ är inte längre i användning.
Meningen var att då man går in på den gamla hemsidan skall man direkt slussas vidare till vår nya adress. Vi har förstått att detta inte fungerar som det skall och det ber vi om ursäkt för!

Men om ni har länkar på era hemsidor, bloggar etc. till Barking Friends r.f. ber vi er vänligen ändra länkningen till den nya adressen, för säkerhets skull. Vi skall ta itu med problemet med den gamla hemsidan och hoppas att det löser sig så snabbt som möjligt!

lördag 2 april 2011

APRIL APRIL..

Vill bara påpeka att gårdagens inlägg var ju självklart ett aprilskämt , och att alla är välkommen i vår föreningen, STOR som LITEN, UNG som GAMMAL :)

fredag 1 april 2011

Nyheter inom föreningen!

Barking Friends r.f. har beslutat att ändra lite på sin inriktning som hundklubb. Tidigare har vi varit en hundklubb för alla hundägare (och hundar) i Malax med omnejd.
Detta upplägg har dock visat sig att, tyvärr, vara lite problematiskt för oss som förening. Att välkomna alla hundar på föreningens aktiviteter o.dyl. har blivit allt svårare. Problemet ligger då främst hos de stora hundarna och deras ägare.

Under kurser som hålls inomhus tar de stora hundarna helt enkelt up för mycket plats. Också vad gäller införskaffning av t.ex. agilityhinder och andra dylika redskap gör de stora hundarnas deltagande allting mycket svårare då vi måste införskaffa mycket större, och därmed dyrare, redskap. Under utomhusevenemang har de stora hundarna också visat sig vara ett problem p.g.a. den mängd avföring de lämnar efter sig.

Därför kommer vi, från och med april månad, att vara en hundklubb som riktar in sig på mindre hundar och deras ägare. Så från och med idag kan man endast bli medlem om man äger en hund med en mankhöjd på max 45 cm.
Tidigare medlemmar med för stora hundar kommer att kontaktas snarast och uteslutas ur klubben. Inkommande söndag ordnar vi ett mätningstillfälle vid sportstugan i Pixne, där man kommer att kunna mäta samt registrera sin hunds mankhöjd i vårt register för att se om man kvalificerar in som medlem.

Exempel:

Grand Danois: Inte godkänd!

Berner senner: Inte godkänd!

Dvärgpinscher: Godkänd

Batdog: Godkänd

Introduktionskurs i brukslydnad

Måndagen den 16:e maj kommer Tina-Marina Bäckman från Vaasan Seudun Palveluskoiraharrastajat att dra en introduktionskurs i brukslydnad för Barking Friends r.f. Kursen hålls i Åminne.

Kursprogrammet:
18.00 Teori
19.00 Paus med servering (ingår i kurspriset).
19.00 Möjlighet att diskutera med Tina-Marina och de andra deltagarna.
20.00 Praktiska övningar, med hund

Kursen avslutas ca 21.00.

Min. 6 deltagare, max. 10!

Teoridelen samt serveringen kommer att hållas vid Åminne stugby. Efter det promenerar vi ner till föreningens eget träningsområde för de praktiska övningarna.

Pris: 10 € för medlemmar, 12 € för icke-medlemmar


Fullbokad

torsdag 31 mars 2011

Bilder från utställningsträningen



Bilder av C. Linddal

Mera bilder hittar du här!

onsdag 30 mars 2011

Utställningsträning idag

Kom ihåg att vi ordnar utställningsträning idag vid Övermalax Aktia!
Kl. 18.00 börjar träningen, så kom gärna dit 5-10 minuter före, så att du hinner få både dig själv och hunden i ordning. Har du ett skilt utställningskoppel så bör du ta med det. Om du aldrig hört talas om utställningskoppel tidigare, så ta med ett vanligt halsband (helst av lite tunnare modell) och ett kortare koppel.

Perfekt social träning både för dig och hunden ;)

Gratis för medlemmar, 2 € för icke-medlemmar.