Visar inlägg med etikett Träningar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Träningar. Visa alla inlägg

torsdag 30 juni 2011

Dagens utställningsträning inställd

Den utställningsträning som tidigare var inplanerad tills idag har blivit uppskjuten tillsvidare.
Vill man dock på egen hand åka ner till träningsområdet och träna att gå i ring, stå på bordet etc. med sina vänner så är det ju naturligtvis fritt fram!

Mer info om kommande utställningsträningar kommer senare

tisdag 31 maj 2011

Träningstillfälle: grunderna i brukslydnad

Ett till träningstillfälle i grunderna i brukslydnad har nu bokats in med Tina-Marina Bäckman.
Träningstillfället är huvudsakligen till för de som deltog i introduktionskursen i brukslydnad, den 16:e maj.

Det andra träningstillfället kommer att hållas torsdagen den 9:e juni, kl. 18.30, vid föreningens träningsplan i Åminne.

Träningstillfället kostar 2 € för medlemmar och 2,50 € för icke-medlemmar.

Anmäl att du deltar till barkingfriends@hotmail.com. Om det lämnar platser över så kan även sådan som inte deltog i introduktionskursen ha möjlighet att få delta i träningstillfället. Så om du är intresserad av att delta i träningen, men inte gick på kursen, så skicka oss ett mail ändå så sätter vi dig på "reservlistan".

onsdag 25 maj 2011

Utställningsträning imorgon!

Kom ihåg att vi ordnar utställningsträning imorgon på föreningens träningsområde i Åminne!

Läs mer här

Och nästa vecka på torsdag är det Match Show!

torsdag 19 maj 2011

Utställningsträning idag

Kom ihåg att idag har vi utställningsträning på föreningens område i Åminne!
Träningen börjar kl. 18.00 och slutar 19.00 och är uppdelad i två "ringar", en för stora hundar och en för små hundar.

Dragare är Josefin Stolpe och Marica Stolpe.

Gratis för medlemmar, icke-medlemmar får lägga en 2 €'s slant i vår "utställningsspargris".

tisdag 17 maj 2011

Introkursen i brukslydnad, bilder

Tina-Marina förklarar vad ett BH-prov är

Alla lyssnar noga!

På plan för att träna teorin i praktiken

Det gäller att hålla sig på hundens nivå

Ibland vill inte alla vara med... :)

Tina-Marina visar hur det ska gå till

måndag 9 maj 2011

Utställningsträningar inför Match Showen!

Torsdagen den 19:e maj ordnar vi utställningsträning vi föreningens område nere vid Åminne. Träningen börjar kl. 18.00 och slutar 19.00 och är uppdelad i två "ringar", en för stora hundar och en för små hundar.

Dragare är Josefin Stolpe och Marica Stolpe.

Gratis för medlemmar, icke-medlemmar får lägga en 2 €'s slant i vår "utställningsspargris".

Torsdagen den 26:e maj blir det träningar igen, också vi föreningens område vid Åminne, mellan kl. 18.00 och 19.00. Stora och små hundar.

Dragare är Justo och Inge-Maj Estupiñan.

torsdag 31 mars 2011

Bilder från utställningsträningen



Bilder av C. Linddal

Mera bilder hittar du här!

onsdag 30 mars 2011

Utställningsträning idag

Kom ihåg att vi ordnar utställningsträning idag vid Övermalax Aktia!
Kl. 18.00 börjar träningen, så kom gärna dit 5-10 minuter före, så att du hinner få både dig själv och hunden i ordning. Har du ett skilt utställningskoppel så bör du ta med det. Om du aldrig hört talas om utställningskoppel tidigare, så ta med ett vanligt halsband (helst av lite tunnare modell) och ett kortare koppel.

Perfekt social träning både för dig och hunden ;)

Gratis för medlemmar, 2 € för icke-medlemmar.

måndag 21 mars 2011

Vinterträff och utställningsträning

Kom ihåg att vi har vinterträff denna veckas söndag!
Klockan 12.00 träffas vi vid Kopparby grillkåta, går på gemensam promenad, leker med hundarna och grillar korv! Och både de fyrbenta och tvåbenta medlemmarna får naturligtvis grillkorv.
Om du inte hittar till grillkåtan så kan du komma till kyrkan i Malax, kvart före tolv, så kör vi tillsammans till Kopparby. Samåk gärna om det är möjligt! Det finns begränsat med parkeringsutrymme vid grillkåtan.
Nästa veckas onsdag kommer vi också att ha vår första utställningsträning för i år (vår?). Träningen hålls vid Övermalax' Aktia och vi börjar kl. 18.00.
Gratis för medlemmar och av icke-medlemmar mottar vi gärna en "donation" på 2 € som kan läggas i tränings-spargrisen.
Perfekt socialträning för hunden, även om man inte är intresserad av att gå på utställningar!