onsdag 16 maj 2012
Hundägare se hit!
Skogsbackens hundcenter i Vasa har ett erbjudande till alla hundvänner: Vid köp av ett simkörkort får du en besiktning av din hund på köpet vid första tillfället! Erbjudandet i kraft fram till sista juni! Välkomna på simträning!
onsdag 9 maj 2012
Förstahjälpen-föreläsningen flyttad
Vi vill meddela om att morgondagens föreläsning i hundens första hjälp inte kommer att hållas vi sportugan i Pixne utan vis Köpings skola i Yttermalax! Tiden är dock den samma, dvs. 19.00.
Anmäl dig till barkingfriends(a)hotmail.com om du vill komma, gratis för medlemmar!
Anmäl dig till barkingfriends(a)hotmail.com om du vill komma, gratis för medlemmar!
onsdag 25 april 2012
Tisdagsträffarna åter till söndag!
På allmän begäran har vi flyttat tillbaka våra hundträffar
från tisdagsvkällar till söndagseftermiddagar. Så vill man träffa lite andra
hundägare och låta hundarna busa en stund på planen så är det f.o.m. nu
söndagar kl. 18.00 som gäller!
Tisdagspromenaderna fortsätter dock att vara just på tisdagskvällar. I maj
träffas vi den 8:e vi gamla Agrimarket i Övermalax och den 22:a vid Neste
Pappadagis. Tidpunkten är kl. 18.00.
måndag 23 april 2012
Vårtalko! 6 maj, kl. 15.00
Vårt träningsområde behöver vårstädas! Stängslet ska rätas upp, bordet ska oljas och allting ska snyggas till. Ta med t.ex. hammare och spik, penslar, räfsor eller annat som kan tänkas komma till användning.
fredag 20 april 2012
Match show 17 maj
Vi planerar nu för fullt för årets match show, som går av stapeln torsdagen den 17 maj.

Nytt för i år är att vi lottar ut ett fint pris bland alla som deltar i utställningen! Fotograf Martina Uthardt från Övermalax kommer också att vara på plats ifall någon vill fotografera vovven och så deltar vi i Rädda Åminne-kampanjen på flera olika sätt, bl.a. genom den nya, roliga utställningsklaassen Åminnehunden!

Läs mer om utställningen på hemsidan!
tisdag 17 april 2012
Kurser
I söndags var det sista dagen man kunde anmäla sig till vårens kurser, men eftersom det ännu finns platser kvar så hinner man nog med en "sistaminuten-anmälan" till valpkursen och klickerkursen som startar nu på torsdag.
Det finns också platser kvar på freestylekursen som går av stapeln nästa veckas helg, missa inte denna chans!
Det finns också platser kvar på freestylekursen som går av stapeln nästa veckas helg, missa inte denna chans!
tisdag 10 april 2012
Vårens program
Ännu finns det platser kvar på våra kurser! Vi har en valpkurs där både du och valpen kan lära er grunderna i vardagslydnad, en klickerkurs där man får bekanta sig med grundprinciperna för klickerträning och en helgkurs för nybörjare i hundsportgrenen Freestyle. Lite av varje det vill säga!
Sista anmälningsdag för samtliga kurser är denna veckas söndag, det vill säga 15 april. Kom ihåg att anmäla dig i tid så att du inte blir utan plats!
Förutom det så har vi också våra "klassiska" tisdagsträffar och -promenader. Nästa promenad blir den 24:e vid Socken i Yttermalax. Sen ska vi inte glömma 1:a hjälpen föreläsningen den 10 maj, kom ihåg att anmäla dig också dit!
Sista anmälningsdag för samtliga kurser är denna veckas söndag, det vill säga 15 april. Kom ihåg att anmäla dig i tid så att du inte blir utan plats!
Förutom det så har vi också våra "klassiska" tisdagsträffar och -promenader. Nästa promenad blir den 24:e vid Socken i Yttermalax. Sen ska vi inte glömma 1:a hjälpen föreläsningen den 10 maj, kom ihåg att anmäla dig också dit!
måndag 26 mars 2012
GRATIS föreläsning om hundens första hjälp!
Torsdagen den 10 maj föreläser Katja Ylinen, djurskötare på Djurklinik Saari i Vasa, om hundens första hjälp. Föreläsningen hålls vid Köpings lågsatdium i Yttermalax och startar kl. 19.00.
Föreläsning är gratis för våra medlemmar, och dessutom bjuder vi också på dricka och tilltugg! Icke-medlemmar får också delta, men betalar då 5€ i deltagaravgift.
För att vi ska veta hur många som kommer så vill vi att man anmäler sig. Skicka ett mail till föreningen (barkingfriends(a)hotmail.com) och meddela att du kommer!
Föreläsning är gratis för våra medlemmar, och dessutom bjuder vi också på dricka och tilltugg! Icke-medlemmar får också delta, men betalar då 5€ i deltagaravgift.
För att vi ska veta hur många som kommer så vill vi att man anmäler sig. Skicka ett mail till föreningen (barkingfriends(a)hotmail.com) och meddela att du kommer!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

