Måndagen den 28 mars håller vi ett extrainsatt medlemsmöte med anledning av att vi, tyvärr, måste välja en ny kassör. Efter medlemsmötet hålls också ett ordinarie styrelsemöte där vi bl.a. behandlar Match Showen, medlemmar välkomna att delta och komma med förslag!
måndag 21 mars 2011
Extrainsatt medlemsmöte
Vinterträff och utställningsträning
Kom ihåg att vi har vinterträff denna veckas söndag!
Klockan 12.00 träffas vi vid Kopparby grillkåta, går på gemensam promenad, leker med hundarna och grillar korv! Och både de fyrbenta och tvåbenta medlemmarna får naturligtvis grillkorv.
Om du inte hittar till grillkåtan så kan du komma till kyrkan i Malax, kvart före tolv, så kör vi tillsammans till Kopparby. Samåk gärna om det är möjligt! Det finns begränsat med parkeringsutrymme vid grillkåtan.
Nästa veckas onsdag kommer vi också att ha vår första utställningsträning för i år (vår?). Träningen hålls vid Övermalax' Aktia och vi börjar kl. 18.00.
Gratis för medlemmar och av icke-medlemmar mottar vi gärna en "donation" på 2 € som kan läggas i tränings-spargrisen.
Perfekt socialträning för hunden, även om man inte är intresserad av att gå på utställningar!
Klockan 12.00 träffas vi vid Kopparby grillkåta, går på gemensam promenad, leker med hundarna och grillar korv! Och både de fyrbenta och tvåbenta medlemmarna får naturligtvis grillkorv.
Om du inte hittar till grillkåtan så kan du komma till kyrkan i Malax, kvart före tolv, så kör vi tillsammans till Kopparby. Samåk gärna om det är möjligt! Det finns begränsat med parkeringsutrymme vid grillkåtan.
Nästa veckas onsdag kommer vi också att ha vår första utställningsträning för i år (vår?). Träningen hålls vid Övermalax' Aktia och vi börjar kl. 18.00.Gratis för medlemmar och av icke-medlemmar mottar vi gärna en "donation" på 2 € som kan läggas i tränings-spargrisen.
Perfekt socialträning för hunden, även om man inte är intresserad av att gå på utställningar!
onsdag 16 mars 2011
Evenemang 2011
Igår höll den nya styrelsen sitt andra mötet och många beslut har nu gjorts, bl.a. över vilka saker som skall ordnas under det kommande året, och en lista över de närmaste evenemangen hittar man nu enkelt i kalendern i bloggens vänstra sidospalt. Nedan följer en beskrivning av de aktiviteter vi planerat in till den närmaste framtiden.
Vinterträff för medlemmar vid Kopparby grillkåta, 27 mars kl. 12.00
*

Andra saker som planerats in är bl.a. den traditionella match showen i juni, en föreningsdag, en ny rolig tävling där alla kan vara med och också flera intressanta föreläsningar och kurser! Men mer info om detta kommer att komma senare. Något som också bestämdes på styrelsemötet var att föreningen kommer att börja skicka ut ett infobrev, några gånger i året, till alla medlemmar där man kan läsa om nyheter, inplanerade evenemang samt skojiga fakta om föreningens hundar.
Så mycket är på gång i Barking Friends! Vill du vara med och hjälpa till, eller har förslag och idéer till aktiviteter, så tveka inte att kontakta oss! Skicka ett mail till barkingfriends@hotmail.com. Från och med nu försöker vi också göra det lättare för medlemmar att få delta i planerandet och verksamhetsarbetet genom arbetsgrupper. Så om du är intresserad av att delta i en arbetsgrupp (t.ex. för Match Showen, med infobrevet, den nya tävlingen etc.) eller kanske kan tänka dig att ställa upp som funktionär på något av våra evenemang, så tveka inte att ta kontakt, vi bits inte! ;)
Vinterträff för medlemmar vid Kopparby grillkåta, 27 mars kl. 12.00
*
Vi går ut på gemensam promenad i solen (förhoppningsvis!) och snön (antagligen). Efter det bjuder föreningen på grillkorv, både till de tvåbenta och fyrbenta medlemmarna och om vädret tillåter fortsätter vi träffen med lekar i snön.
För de som inte hittar till grillkåtan så ordnar vi träff vi kyrkan i Malax kl. 11.45 och kör tillsammans till Kopparby. Samåk gärna, om möjligheten finns, det är litet begränsat med parkeringsplats vid grillkåtan!
Utställningsträning vid Övermalax Aktia, 30 mars och 6 april, kl. 18.00
Tisdagsträffar vid föreningens område i Åminne, f.o.m. 5 april, kl. 18.00
*
Hittills i år har våra "tisdagsträffar" infallit på söndagseftermiddagar kl. 15.00, vilket de kommer att göra till och med mars månads slut. Efter det flyttar vi träffen tillbaka till tisdagskvällarna. Så från och med 5 april träffas vi tisdagskvällar kl. 18.00 vid föreningens område. De som vill kan släppa hundarna lösa i föreningens inhägnade område, så att de får leka och stoja, sedan går vi iväg på en gemensam promenad. Perfekt socialträning för både vovven och matte/husse! Men kom ihåg att ta med reflexerna!
Alla välkomna med, både medlemmar som icke-medlemmar!
För de som inte hittar till grillkåtan så ordnar vi träff vi kyrkan i Malax kl. 11.45 och kör tillsammans till Kopparby. Samåk gärna, om möjligheten finns, det är litet begränsat med parkeringsplats vid grillkåtan!
Utställningsträning vid Övermalax Aktia, 30 mars och 6 april, kl. 18.00
*
Inför den stora hundutställningen i Vasa kan det vara bra att träna lite först. Vi ordnar utställningsträning där hunden får övning i att bli hanterad av domare samt ringträning. Också bra för de som inte ska på utställning men gärna vill socialträna hunden!
Medlemmar betalar inget, men icke-medlemmar får gärna lägga en donation på 2 € i tränings-spargrisen.
Inför den stora hundutställningen i Vasa kan det vara bra att träna lite först. Vi ordnar utställningsträning där hunden får övning i att bli hanterad av domare samt ringträning. Också bra för de som inte ska på utställning men gärna vill socialträna hunden!
Medlemmar betalar inget, men icke-medlemmar får gärna lägga en donation på 2 € i tränings-spargrisen.
Tisdagsträffar vid föreningens område i Åminne, f.o.m. 5 april, kl. 18.00
*
Hittills i år har våra "tisdagsträffar" infallit på söndagseftermiddagar kl. 15.00, vilket de kommer att göra till och med mars månads slut. Efter det flyttar vi träffen tillbaka till tisdagskvällarna. Så från och med 5 april träffas vi tisdagskvällar kl. 18.00 vid föreningens område. De som vill kan släppa hundarna lösa i föreningens inhägnade område, så att de får leka och stoja, sedan går vi iväg på en gemensam promenad. Perfekt socialträning för både vovven och matte/husse! Men kom ihåg att ta med reflexerna!
Alla välkomna med, både medlemmar som icke-medlemmar!
Andra saker som planerats in är bl.a. den traditionella match showen i juni, en föreningsdag, en ny rolig tävling där alla kan vara med och också flera intressanta föreläsningar och kurser! Men mer info om detta kommer att komma senare. Något som också bestämdes på styrelsemötet var att föreningen kommer att börja skicka ut ett infobrev, några gånger i året, till alla medlemmar där man kan läsa om nyheter, inplanerade evenemang samt skojiga fakta om föreningens hundar.
Så mycket är på gång i Barking Friends! Vill du vara med och hjälpa till, eller har förslag och idéer till aktiviteter, så tveka inte att kontakta oss! Skicka ett mail till barkingfriends@hotmail.com. Från och med nu försöker vi också göra det lättare för medlemmar att få delta i planerandet och verksamhetsarbetet genom arbetsgrupper. Så om du är intresserad av att delta i en arbetsgrupp (t.ex. för Match Showen, med infobrevet, den nya tävlingen etc.) eller kanske kan tänka dig att ställa upp som funktionär på något av våra evenemang, så tveka inte att ta kontakt, vi bits inte! ;)
söndag 27 februari 2011
fredag 25 februari 2011
ÅRSMÖTE 15 mars 2011 kl 18.00
Eftersom några ärenden/punkter bordlades i gårdagens årsmöte så ordnar vi ett extramöte den 15 mars 2011 kl 18.00 i sportstugan i pixne
torsdag 10 februari 2011
VECKANS ROS
Veckans ros och ett stort TACK till
Ralf Runonen
som plogat upp vägen till föreningens träningsområde i åminne

HUNDTRÄFF
Hundträff med promenad och korvgrillning vid kopparby grillkåta den 6 mars kl 12.00.
Föreningen bjuder på grillkorv.

Alla välkomna
Stora som Små
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

