Klicka på bilden så kommer du till Kustens Hundklubbs hemsida där du kan läsa mer om Match Showen.
fredag 13 maj 2011
Några bilder från talkot
onsdag 11 maj 2011
Avbokad plats, ännu en kvar!
På grund av en avbokning så har vi nu en ledig plats till introkursen i brukslydnad.
Är du intresserad av platsen så anmäl dig senast denna fredag före kl. 16.00!
Läs mer om kursen här.
Är du intresserad av platsen så anmäl dig senast denna fredag före kl. 16.00!
Läs mer om kursen här.
måndag 9 maj 2011
Utställningsträningar inför Match Showen!
Torsdagen den 19:e maj ordnar vi utställningsträning vi föreningens område nere vid Åminne. Träningen börjar kl. 18.00 och slutar 19.00 och är uppdelad i två "ringar", en för stora hundar och en för små hundar.
Dragare är Josefin Stolpe och Marica Stolpe.
Gratis för medlemmar, icke-medlemmar får lägga en 2 €'s slant i vår "utställningsspargris".
Torsdagen den 26:e maj blir det träningar igen, också vi föreningens område vid Åminne, mellan kl. 18.00 och 19.00. Stora och små hundar.
Dragare är Justo och Inge-Maj Estupiñan.
Dragare är Josefin Stolpe och Marica Stolpe.
Gratis för medlemmar, icke-medlemmar får lägga en 2 €'s slant i vår "utställningsspargris".
Torsdagen den 26:e maj blir det träningar igen, också vi föreningens område vid Åminne, mellan kl. 18.00 och 19.00. Stora och små hundar.
Dragare är Justo och Inge-Maj Estupiñan.
Match Show
Kom ihåg att på Kristi Himmelsfärdsdag så ordnar vi vår årliga Match Show i Åminne folkpark! Ett roligt sätt att komma ut lite med hunden, träffa andra hundägare och kanske vinna en fin prisrosett! Också roligt att bara titta på alla hundar, köpa en pizza på restaurangen och umgås lite. Klicka på bilden så kommer du till vår hemsida, där det finns mer info om Match Showen.Om du kan tänka dig att ställa upp som funktionär (vilket skulle vara jättebra!) så kontakta oss! Personligen, via mail (barkingfriends@hotmail.com), telefon, kontaktformuläret på hemsidan...
***
Andra Match Show's som ordnas inom den närmaste framtiden är följande:
Kyrönmaan koiraharrastajat: lördagen den 21:a maj kl. 12.00 i Storkyro, och
Kustens hundklubb: söndagen den 22:a maj kl. 14.00 i Korsnäs
onsdag 4 maj 2011
Talko på lördag!
Kom ihåg att vi har talko på föreningsområdet på lördag!
Klockan 12.00 träffas vi vid området och tar itu med att vårstäda. Staketet skall fixas till, likaså grinden. Anslagstavlan behöver rätas upp, en roskis ska på plats och har vi tid över så ska vi också ta en titt på föreningens agilityhinder.
På med arbetskläderna och -handskarna och kom ut och hjälp till! Föreningen bjuder på kaffe, saft, bulla och grillkorv så ingen behöver bli hungrig! Foreca har också lovat oss runt 10 plusgrader med halvmulet/soligt väder. Perfekt för lite passligt tungt kroppsarbete!
Bilden lånad härifrån
Lämna gärna en kommentar här på bloggen, Facebook eller skicka ett mail till föreningsmailen (barkingfriends(a)hotmail.com) om du tänker komma, så vi vet hur mycket korv vi ska ta med.
Klockan 12.00 träffas vi vid området och tar itu med att vårstäda. Staketet skall fixas till, likaså grinden. Anslagstavlan behöver rätas upp, en roskis ska på plats och har vi tid över så ska vi också ta en titt på föreningens agilityhinder.
På med arbetskläderna och -handskarna och kom ut och hjälp till! Föreningen bjuder på kaffe, saft, bulla och grillkorv så ingen behöver bli hungrig! Foreca har också lovat oss runt 10 plusgrader med halvmulet/soligt väder. Perfekt för lite passligt tungt kroppsarbete!
Bilden lånad härifrånLämna gärna en kommentar här på bloggen, Facebook eller skicka ett mail till föreningsmailen (barkingfriends(a)hotmail.com) om du tänker komma, så vi vet hur mycket korv vi ska ta med.
tisdag 3 maj 2011
Tisdagspromenad
måndag 2 maj 2011
Introduktionskurs i brukslydnad
Kursen är nu fullbokad!
Hade velat delta i kursen, men inte fick någon plats denna gång, skicka oss gärna ett mail och anmäla ditt intresse för kursen. Får vi tillräckligt många intresserade kan vi säkert ordna en till kurs.
Hade velat delta i kursen, men inte fick någon plats denna gång, skicka oss gärna ett mail och anmäla ditt intresse för kursen. Får vi tillräckligt många intresserade kan vi säkert ordna en till kurs.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
