lördag 28 maj 2011
Förhandsanmäl till Match Showen
HÄR kommer du till förhandsanmälningen.
onsdag 25 maj 2011
Utställningsträning imorgon!
Läs mer här
Och nästa vecka på torsdag är det Match Show!
lördag 21 maj 2011
Klickerkurs med Jenny Vestlund
Välkommen på nybörjarkurs i klickerträning! Kursen inleds med en föreläsning där vi går igenom klickerträning i teorin: vad är klickerträning, vilken funktion har klickern, behöver man använda just
en klicker? Vi pratar om saker som belöningsfrekvens, timing och kriterium. Den praktiska träningen omfattar 2 x 2 timmar där vi fokuserar främst på så kallad shaping men även tittar på andra
träningsformer vi kan utföra med hjälp av klickern.
Före kursen bör du införskaffa en klicker (finns att fås i djuraffärer eller via internet). OBS! Ta med dig klickern även till föreläsningen!
Föreläsningen: 8.6 kl.18-20 i Pixne
Praktiskt övningstillfälle 1: 15.6 kl.18-20 i Åmine (Föreningens område)
Praktiskt övningstillfälle 2: 20.6 kl.18-20 i Åminne (Föreningens område)
Priser:
Endast föreläsningen: 5 € för medlemmar, 10€ för icke medlemmar
Föreläsningen samt de praktiska övningarna: 30€ för medlemmar, 40€ för
icke medlemmar
Anmäl till föreningens mail: barkingfriends@hotmail.com
eller till Sandra Bergvik 0503361557
Max 7 deltagare kan delta i de praktiska övningstillfällena! Ingen deltagarbegränsning till föreläsningen!
fredag 20 maj 2011
Nytt på träningsplanen
Det finns nu också ett litet utställningsbord på planen, ifall man själv vill träna inför utställningar, lyfta hunden på bordet etc.
Andra nyheter är att Barking Friends har blivit beviljade ett stipendie från Aktia Sparbanksstiftelsen i Malax för inköp och byggande av agilityhinder! Så snart kommer vi att ha fler hinder att träna med, så såsmåningom kommer vi då också att kunna ordna kurser i agility!
Är du intresserad av att delta i ett hinder-byggar-talko så skicka ett mail till oss och meddela detta.
Match Show i Vasa på söndag
torsdag 19 maj 2011
Utställningsträning idag
Träningen börjar kl. 18.00 och slutar 19.00 och är uppdelad i två "ringar", en för stora hundar och en för små hundar.
Dragare är Josefin Stolpe och Marica Stolpe.
Gratis för medlemmar, icke-medlemmar får lägga en 2 €'s slant i vår "utställningsspargris".







