onsdag 30 mars 2011

Utställningsträning idag

Kom ihåg att vi ordnar utställningsträning idag vid Övermalax Aktia!
Kl. 18.00 börjar träningen, så kom gärna dit 5-10 minuter före, så att du hinner få både dig själv och hunden i ordning. Har du ett skilt utställningskoppel så bör du ta med det. Om du aldrig hört talas om utställningskoppel tidigare, så ta med ett vanligt halsband (helst av lite tunnare modell) och ett kortare koppel.

Perfekt social träning både för dig och hunden ;)

Gratis för medlemmar, 2 € för icke-medlemmar.

tisdag 29 mars 2011

Tips till valpägare

Eukanuba lär ha 1000 provpaket med hundmat som de delar ut till valpägare. Gå in här och se ifall du ännu hinner få en!

måndag 28 mars 2011

Talko i maj

Lördagen den 7:e maj (dagen före morsdag), kl. 12.00, ordnar vi talko vid föreningens träningsområde. Vi ska vårstäda, piffa till och fixa upp inför årets träningssäsong. Föreningen bjuder på kaffe, te och saft samt bulla och grillkorv. Alla välkomna med! Men vi kommer ju också att behöva sköta området under resten av säsongen. Varannan vecka behövs det två personer som tillsammans kan sköta gräsklippning, roskistömning etc. på träningsområdet. Ju fler vi är som ställer upp och hjälper till, desto färre gånger måste man "tura"! Så om någon känner sig manad att hjälpa till, så skicka ett mail till barkingfriends@hotmail.com och anmäl att du vill hjälpa till med skötseln av området! Vi kommer att göra en turlista som kör igång f.o.m. vecka 20 som skickas ut till alla som anmält sig, så har du önskemål om vem du vill "tura" med, så skriv ner det i anmälningsmailet.

söndag 27 mars 2011

Vinterträff vid Kopparby grillkåta

Vi startar i sakta mak

*vem e du?*

*hopp*


*KORV!*


Tillbaka vid grillkåtan




Bilder av A. Svevar

Fastän vädret inte var soligt, så var det i alla fall ljust och inte så kallt. Men då man har trevligt sällskap och vet att en varm grillkåta och nygrillad korv väntar på en i slutet av promenaden, så gör det nog inte så mycket om vädret inte är perfekt?!
Stort tack till Natalie och Jessica som fixade den praktiska biten, och förstås till alla som hjälpte till!

Och tack till alla som deltog i träffen!

torsdag 24 mars 2011

Woff ordnar Match Show

Klicka på bilden för att se en större version. I Woffs form kan du läsa mer om Match Showen.

Andra Match Shows:
Vaasan Agilityseura ordnar också en Match Show i april, på annandag påsk (25/4), i Citymarkets parkeringsgrotta i Stenhaga. Mera Match Shows i Österbotten hittar du här.
Och så har vi ju förstås vår egen Match Show 2 juni!

onsdag 23 mars 2011

Fortsättningskurs i Rallylydnad, 21 maj

Den 21:a maj ordnar Barking Friends, för tredje gången, en kurs i rallylydnad. Och vad är då rallylydnad? Det är en lekfullare och roligare variant av den traditionella hundlydnaden och är en rätt ny hundsport i Finland. Vill du läsa mer om rallylydnad ska du gå in på någon dessa sidor: www.rally-lydnad.se eller www.rallylydnad.biz

Kursen hålls lördagen den 21:a maj, mellan kl. 10.00 - 16.00 och dras av Johanna Rosendahl.
Priset är 30 € för medlemmar och 35 € för icke-medlemmar. Max 8 deltagare!

Gå in här, eller här, för att läsa mer om kursen samt få info om hur man anmäler sig.

Foto från den första kursen i rallylydnad

måndag 21 mars 2011

Extrainsatt medlemsmöte

Måndagen den 28 mars håller vi ett extrainsatt medlemsmöte med anledning av att vi, tyvärr, måste välja en ny kassör. Efter medlemsmötet hålls också ett ordinarie styrelsemöte där vi bl.a. behandlar Match Showen, medlemmar välkomna att delta och komma med förslag!

Mötena hålls i sportstugan i Pixne med start kl. 18.00.

Vinterträff och utställningsträning

Kom ihåg att vi har vinterträff denna veckas söndag!
Klockan 12.00 träffas vi vid Kopparby grillkåta, går på gemensam promenad, leker med hundarna och grillar korv! Och både de fyrbenta och tvåbenta medlemmarna får naturligtvis grillkorv.
Om du inte hittar till grillkåtan så kan du komma till kyrkan i Malax, kvart före tolv, så kör vi tillsammans till Kopparby. Samåk gärna om det är möjligt! Det finns begränsat med parkeringsutrymme vid grillkåtan.
Nästa veckas onsdag kommer vi också att ha vår första utställningsträning för i år (vår?). Träningen hålls vid Övermalax' Aktia och vi börjar kl. 18.00.
Gratis för medlemmar och av icke-medlemmar mottar vi gärna en "donation" på 2 € som kan läggas i tränings-spargrisen.
Perfekt socialträning för hunden, även om man inte är intresserad av att gå på utställningar!